Jorn Pedersen // Foto Robert ŠoštarićPredsjednik Upravnog odbora RK Podrfavke Jorn Pedersen razgovarao je za Sportske novosti. Prenosimo tekst u cjelosti, uz dodatak biografije danskog menadžera.

Nije u Hrvatskoj uobičajeno da stranac bude izabran na čelo nekog sportskog kluba. No, nedavno je skupština Rukometnog kluba Podravka za novog je predsjednika izabrala danskog menadžera Jorna Pedersena, člana Uprave kompanije Podravka, glavnog sponzora koprivničke rukometne institucije.

– Je li vam ovo prva funkcija u sportu?

– Moja iskustva vezana uz sport prvenstveno se odnose na suradnju raznih kompanija u kojima sam radio sa sportom. Nešto slično poput ovoga koje ima moja sadašnja kompanija Podravka s rukometnim klubom. Nisam nikad bio u upravnim odborima klubova, ali sam nastojao pomoći radu klubova koje smo sponzorirali s jedne strane te osigurati adekvatnu marketinšku efikasnost kompaniji s druge strane. Dakle, da bude realizirana obostrana korist.

– Koji su vaši glavni ciljevi u mandatu na mjestu predsjednika kluba?

– Prije svega, zajedno s ostatkom Upravnog odbora, nastojat ćemo osigurati kratkoročne i dugoročne financijske temelje kluba. Ovaj zadatak za mene i za klub ima visoki prioritet, a kad to osiguramo, možemo se usredotočiti na sport i sportske rezultate. Mislim da je iznimno važno da klub postigne dobre rezultate na europskoj razini, a važno mi je da mi kao glavni sponzor imamo više koristi od ovog sponzorstva te da ga bolje koristimo za promicanje naših brandova i odnosa s kupcima.

Jorn Pedersen na otvaranju Bepova turnira // Foto Robert Šoštarić– Možete li kao iskusni menadžer najaviti i dolazak novih sponzora u klub? Koliko vam u tome mogu pomoći vaše veze i poznanstva u drugim državama?

– Smatram kako nam je potrebno više sponzora kluba. Volio bih kad bismo imali više sponzora srednje veličine te dijapazon manjih sponzora. Vjerujem da na taj način možemo ponuditi svakoj vrsti sponzora vidljivost i publicitet kakav žele. Nadam se da će mi odnosi koje sam stekao u drugim zemljama pomoći u tome, ali smatram da se potencijalni sponzori mogu naći i u Hrvatskoj. U drugim zemljama možda će mi poznanstva više koristiti prilikom organizacije utakmica i turnira.

– Kakve su vaše ambicije u smislu rezultata? Mogu li navijači očekivati i pohod na naslov prvaka Europe, kao što je to bilo sredinom 90-ih godina prošlog stoljeća?

– Onaj tko nema ambicioznih ciljeva ne može uspjeti gotovo niti na jednom području, pa u svakom slučaju niti u sportu. Čim financijski temelji budu osigurani, ne vidim razloga zašto ne bismo ponovno bili prvaci Europe.

DOKAZAT ĆU DA JE SKEPTICIZAM DOMAĆIH NEOPRAVDAN

Jorn Pedersen i Miranda Tatari // Foto Robert Šoštarić– U dijelu lokalne javnosti vaš izbor nije najbolje prihvaćen, prije svega zato što niste iz Koprivnice, odnosno zato što ste stranac. Što možete poručiti ljudima koji su vas u startu dočekali sa skepsom i neodobravanjem?

– Svjestan sam kako činjenica da sam stranac ponekad izaziva skepticizam. Meni to nije ništa novo i na to sam navikao, s obzirom na to da sam radio u mnogim zemljama. Do sada sam na drugim poslovima uspio dokazati ljudima da je njihov skepticizam neopravdan, a odlučan sam to napraviti i ovdje. Nadam se da će me ljudi suditi po uspješnosti obavljenog posla, a ne po tome gdje sam rođen.

(Sportske novosti, 20. rujna 2012. // Goran Čičin-Mašansker)


DODATAK WWW.RK-PODRAVKA.HR KRATKA BIOGRAFIJA

Jorn Pedersen rođen je 1959. godine u Danskoj. MBA diplomu stekao je 1985. godine, smjer Strateško planiranje na Ekonomskom fakultetu u Kopenhagenu. Njegovo radno iskustvo obuhvaća više od 20 godina rada na poslovima s robom široke potrošnje, s nekoliko vodećih pozicija u različitim zemljama, osobito na tržištima i u kompanijama u nastajanju. Po završetku studija zaposlio se kao direktor odjela za Daleki istok za IFU (poluvladina financijska institucija), a posao je obavljao dijelom u Kopenhagenu, dijelom u Južnoj Koreji, Kini i na Filipinima.

Od 1989. do 2007. radi na raznim pozicijama i u raznim zemljama u kojima djeluje Carlsberg od Malawija, preko Turske, pa na području balkanskih zemalja, na pozicijama od pomoćnika potpredsjednika, kontrolora poslovanja, direktora prodaje i marketinga, direktora regije, zamjenika izvršnog direktora u Panonskoj pivovari d.o.o. u Hrvatskoj, direktora sektora, voditelja razvoja poslovanja, direktora razvoja poslovanja te glavnog direktora.

Bio je i izvršni direktor grupe Sarmat u Ukrajini, zatim izvršni direktor za BornPoultry A/S, Bornholm u Danskoj. Prije imenovanja na mjesto člana Uprave u Podravki d.d. u veljači 2012. godine radio je kao viši potpredsjednik za Uhrenholt A/S te kao izvršni direktor za Uhrenholt Rusija i zemlje CIS-a.